Menu Close

Δέκα λόγοι που το καλοκαίρι σου κάνει καλό

Καλοκαίρι παραλία καρέκλες

Μέτα από έναν πολύ δύσκολο χειμώνα, πλέον διανύουμε ένα διαφορετικό καλοκαίρι, καθώς οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες όμως, η εποχή αυτή, βοηθάει τον οργανισμό μας και τονώνει την ψυχολογία μας.

Παρακάτω ακολουθούν δέκα λόγοι που το καλοκαίρι είναι αυτό που χρειαζόμαστε.

1. Μειωμένος κίνδυνος καρδιακού

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα καρδιακά επεισόδια μειώνονται κατά την διάρκεια του καλοκαιριού ενώ τον χειμώνα αυξάνονται.

Σε αυτό παίζει ρόλο και η βιταμίνη D, η οποία παράγεται από τον ήλιο και λειτουργεί προστατευτικά προς τους καρδιοπαθείς.

2. Τρώμε περισσότερα φρούτα

Η αυξημένη διαθεσιμότητα σε φρούτα σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες που μας κάνουν να θέλουμε να καταναλώσουμε ελαφρύτερα γεύματα, οδηγούν σε μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λιγότερη κατανάλωση υδατανθράκων και λιπαρών.

Ως αποτέλεσμα, λαμβάνουμε περισσότερα θρεπτικά συστατικά, τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και μειώνουμε τη λήψη περιττών θερμίδων.

3. Ανακούφιση των δερματικών παθήσεων

Η έκθεση μας στον ήλιο, πάντα με μέτρο, βοηθάει στην καταπολέμηση δερματικών παθήσεων όπως  ακμή, η ψωρίαση και η δερματίτιδα.

Προσοχή όμως, καθώς η εκτενής έκθεση στον ήλιο μπορεί να οδηγήσει σε εγκαύματα και μακροχρόνια ακόμη και σε καρκίνο του δέρματος. Να φοράτε πάντα αντηλιακό με δείκτη προστασίας από 15 μέχρι 30, αναλόγως τον τύπο του δέρματος σας.

4. Αύξηση της ευκινησίας

Το καλοκαίρι είναι μια εξαιρετική στιγμή για να ξεκινήσουμε ένα πρόγραμμα άσκησης. Το φως του ήλιου ενισχύει τον ενθουσιασμό μας για να αθληθούμε, το οποίο βελτιώνει τη ζωτική ροή οξυγόνου στον εγκέφαλο, μειώνοντας τα επίπεδα στρες και βελτιώνοντας τις δυνάμεις συγκέντρωσης.

Ο ζεστός καιρός είναι επίσης καλή είδηση για όσους πάσχουν από αρθρίτιδα. Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται πιο ευκίνητοι και αισθάνονται λιγότερο πόνο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

5. Αυξημένη κατανάλωση νερού

Το νερό είναι ζωτικής σημασίας για την σωστή λειτουργία του οργανισμού, όπως η πέψη, η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και η αποβολή των τοξινών από το σώμα.

Τους καλοκαιρινούς μήνες έχουμε την τάση να πίνουμε τα συνιστώμενα δύο λίτρα νερό την ημέρα που χρειάζονται για τη βέλτιστη υγεία.

Όσο περισσότερο υγρό χάνει το σώμα σας τόσο περισσότερο πρέπει να πίνουμε.

6. Μικρότερος κίνδυνος θρόμβωσης

Οι θερμότερες μέρες του καλοκαιριού είναι καλές για όσους διατρέχουν κίνδυνο θρόμβωσης και πνευμονικής εμβολής.

Οι γιατροί λένε ότι μια περίοδος ζεστού καιρού βοηθά τα αιμοφόρα αγγεία να διευρυνθούν, επιτρέποντας στο αίμα να κυκλοφορεί καλύτερα.

7. Βοηθάει στις ημικρανίες

Καναδοί γιατροί που διεξήγαγαν δοκιμές δοκιμάζοντας τη σχέση μεταξύ καιρού και ημικρανιών κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο καθαρός, ηλιόλουστος και ξηρός καιρός μειώνει τις επιθέσεις της ημικρανίας.

8. Επιδράσεις στον διαβήτη

Οι γιατροί διαπίστωσαν ότι οι κλιματικές διακυμάνσεις μπορούν να εξηγήσουν τα αυξημένα ποσοστά σακχαρώδους διαβήτη που εξαρτώνται από την ινσουλίνη.

Οι στατιστικές δείχνουν ότι αυτή η μορφή διαβήτη είναι λιγότερο συχνή σε καυτές χώρες κοντά στον ισημερινό. Μια θεωρία για αυτό είναι ότι η ποσότητα του φωτός της ημέρας μπορεί να επηρεάσει είτε τη δράση της ινσουλίνης είτε το κοκτέιλ των ορμονών που ρυθμίζουν την παραγωγή ινσουλίνης.

Οι διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων είναι διαφορετικές το καλοκαίρι και το χειμώνα. Οι τύποι των τροφίμων, οι συνολικές θερμίδες που καταναλώνονται και ο χρόνος των γευμάτων ποικίλλουν ανάλογα με τις εποχές. Οι περισσότεροι άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων των διαβητικών, τείνουν να τρώνε επιπλέον φρέσκα φρούτα όταν διατίθενται το καλοκαίρι. Αυτό έχει σημαντική επίδραση στα επίπεδα ινσουλίνης τους.

9. Αποτρέπει τα κατάγματα του ισχίου

Μια υγιής δόση ηλιοφάνειας θα μπορούσε να αποτρέψει τις ηλικιωμένες γυναίκες να σπάσουν τα ισχία τους, σύμφωνα με ερευνητές.

Διαπίστωσαν ότι οι μισές γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση που εισήχθησαν στο νοσοκομείο με κατάγματα ισχίου είχαν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D, η οποία ενισχύεται από το φως του ήλιου.

Ο κίνδυνος εμφάνισης καταγμάτων των γυναικών μετά την εμμηνόπαυση, είναι ισότιμος με τον συνδυασμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, των ωοθηκών και της μήτρας και έως και 24% των γυναικών μπορεί να πεθάνει τον πρώτο χρόνο μετά από κάταγμα ισχίου.

Η έρευνα δείχνει ότι η βιταμίνη D θα μπορούσε να είναι ένα σημαντικό συμπλήρωμα για ασθενείς με εξασθενημένα οστά.

10. Βοηθά στη ρύθμιση των διαταραχών του ύπνου

Η έκθεση νωρίς το πρωί στο φως μπορεί να βοηθήσει όσους πάσχουν από διαταραχές του ύπνου, όπως η αϋπνία.

Αυτό συμβαίνει επειδή το φως του ήλιου βοηθά την επαναφορά του εσωτερικού βιολογικού ρολογιού του σώματος. Οι ειδικοί στον ύπνο συνιστούν έκθεση σε μια ώρα ηλιακού φωτός μεταξύ 7πμ και 9πμ κάθε πρωί για να βοηθήσουν όσους έχουν προβλήματα να κοιμηθούν τη νύχτα.

Φροντίστε επίσης να κοιμηθείτε σε ένα δωμάτιο χωρίς φως, επειδή το σκοτάδι αυξάνει την παραγωγή της χημικής μελατονίνης που προκαλεί τον ύπνο.

Σχετικά άρθρα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *